Z mojego doświadczenia....cz. 2

  1. Dzieci często niewłaściwie trzymają ołówek. Warto kupić nakładki korygujące nieprawidłowy chwyt. (do nabycia w hurtowni Hasta ul. Kościuszki15 a - obok Barona. Można tam zaopatrzyć się w wiele artykułów biurowych polskiej produkcji w atrakcyjnych cenach.)
  2. Pamiętajmy, aby dzielić drugie śniadanie na małe porcje.
  3. Dobre dla rozwoju motorycznego dziecka jest rysowanie w pionie, zwłaszcza na dużych powierzchniach. Świetnym sposobem jest tablica lub pomalowanie ściany farbą tablicową. Ostatecznie można przypiąć duży arkusz papieru. 
  4. Tekst do czytania można podzielić na sylaby pionową kreską.

Z mojego doświadczenia....cz. 1

  1. Dzieci chętnie piją wodę niegazowaną. W czasie lekcji mogą bez problemu ugasić swoje pragnienie. Szczególnie latem i po zajęciach wf-u brakuje wody do picia. Warto zostawić dodatkową butelkę w szatni.
  2. Do rysowania i malowania lepiej sprawdzają się bloki techniczne. Bloki rysunkowe mają zbyt cienkie kartki.
  3. Do rysowania najlepiej nadają się kredki pastele olejne. Dają piękne kolory i efekty barwne.
  4. Każdy uczeń powinien posiadać nożyczki. Najlepiej, aby były bezpieczne
    z zaokrąglonymi ostrzami. Zanim dokona się zakupu, trzeba sprawdzić, czy w ogóle spełniają swoją funkcję. Często po prostu nie tną.
  5. W przypadku wszelkich pytań, proszę pisać do mnie na maila. Przeglądam skrzynkę co najmniej dwa razy dziennie. Najlepiej wyjaśniać wszelkie problemy, małe i większe, na bieżąco i u źródła. 
  6. W dniach, kiedy przypada wychowanie fizyczne warto ubrać dzieci w dresy, szczególnie dziewczynki nie są odpowiednio przygotowane. Aura nie zawsze sprzyja, a staram się przebywać jak najwięcej na świeżym powietrzu.
  7. Nauczcie swoje dziecko wiązać buty. Postarajcie się, aby obuwie sportowe było wiązane i nie na czarnej podeszwie (brudzi podłogę).
  8. Na wychowanie fizyczne należy przynieść zmienną koszulkę.
    Nie wymagam białej. Wiem, jak dużo wysiłku, trzeba włożyć
    w przepierkę i ciągłą zmianę odzieży (doświadczyłam tego przy dwójce dzieci). 
  9. W początkowej nauce pisania stosujemy ołówek. Należy pamiętać,
    by był zaostrzony. Piszemy od drugiego semestru najlepiej piórem!